Г. Якутович. Ілюстрація до «Повісті минулих літ». Повалення язичницьких (поганських) богів Порівняйте слова з літопису про настрої киян під час повалення язичницьких богів із зображенням людей на малюнку. Чи збігається художнє бачення Георгія Якутовича події з літописною розповіддю? Відповідь обгрунтуйте. ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА Уривок з «Повісті минулих літ» «І коли [Володимир] прибув, повелів він поскидати кумирів, тих порубати, а других вогню оддати. Перуна ж повелів він прив'язати коневі до хвоста і волочити з Гори по Боричевому [узвозу] на ручай, і дванадцятьох мужів приставив бити [його] палицями. І це [діяли йому] не яко древу, що відчуває, а на знеславлення біса. Коли спокушав він сим образом людей — хай одплату прийме від людейі «Велик ти єси, господи, дивні діла твої!» Учора шанований людьми, а сьогодні знеславленийі І коли ото волокли його по ручаю до Дніпра, оплакували його невірні люди, бо іще не прийняли вони були хрещення. І, приволікши його, вкинули його в Дніпро. І приставив Володимир [до нього людей], сказавши: «Якщо де пристане він, то ви одпихайте його від берега, допоки пороги пройде. Тоді облиште його». І вони вчинили звелене. Потім же Володимир послав посланців своїх по всьому городу, говорячи: «Якщо не з'явиться хто завтра на ріці — багатий, чи убогий, чи старець, чи раб, — то мені той противником буде». І, це почувши, люди з радістю йшли, радуючись, і говорили: «Якби се не добре було, князь і бояри сього б не прийняли». А назавтра вийшов Володимир з попами цесарициними і корсунськими на Дніпро. І зійшлося людей без ліку, і влізли вони у воду, і стояли — ті до шиї, а другі — до грудей. Діти ж [не відходили] од берега, а інші немовлят держали. Дорослі ж бродили [у воді], а попи, стоячи, молитви творили». 1. Чому, на вашу думку, Володимир так жорстоко повівся з кумирами, яких сам і возвеличив кілька років перед тим? 2. Чи, на вашу думку, всі похрещені кияни відмовилися від своїх язичницьких оберегів? Чому?
|