МАЙОЛІКА -випалена глина, вкрита поливою та малюнками.
|
Характерною рисою цього періоду став перехід майстрів на місцеві будівельні матеріали. У Придніпров'ї та на Волині розвивається цегляна будівельна техніка, а в Галичині — білокам'яна. Це надає певних Особливостей архітектурі в різних князівствах.
За Ярослава Осмомисла в Галичі були збудовані білокам'яні Успенський собор (1157), князівський палац та інші будівлі. Єдиною пам'яткою архітектури, що збереглася до наших днів є церква Св. Пантелеймона.
Наприкінці XII - початку XIII ст. знову змінюється архітектурний стиль. Будівлі цього часу витягнуті догори і нагадують вежі. Новий архітектурний стиль найбільш виразно проявився в будові П'ятницької церкви в Чернігові. Її композиція цілісна, гармонійна. Споруда ніби вирізьблена з моноліту, з високо піднятою центральною частиною. Дивлячись на храм, створюється враження, що він виростає на очах. Особливу пишність зовнішньому виглядові храму надають декоративні вставки й опояски із цегли. Вважається, що П'ятницьку церкву збудував руський зодчий Петро Милонег.
Із церковною архітектурою пов'язані такі види мистецтва, як живопис, іконопис, художня різьба на камені, мозаїки і фрески, майоліка.
З кінця XI ст. стає відомою іконописна майстерня Києво-Печерського монастиря. Тут писав ікони
 |
П'ятницька церква. Чернігів. Кінець XII -початок XIII ст.
|
|